Pro uchazeče

Kariérní typy

Důvodů, proč jste se rozhodli hledat práci, může být mnoho. Ať už jste absolvent, který hledá svoje první pracovní uplatnění, možná se chcete posunout na vyšší pozici nebo chcete pouze změnu? V každém případě, své šance na úspěch ve výběrovém řízení můžete zvýšit, pokud se dobře připravíte a vyvarujete se zbytečných chyb. My Vám v tom pomůžeme!

Registrace uchazeče

Doporučujeme se zaregistrovat do naší databáze, abyste tak byli vidět pro naše konzultanty jako možný adept na danou pracovní pozici. Zároveň zde máte možnost označit požadavek na pravidelné informace o nově nabízených pracovních místech, které Vám budou následně chodit na Váš email. V případě, že Vás nějaká nabídka zaujme, můžete již přímo kontaktovat adekvátního konzultanta.

Osobní údaje
Údaje o místě působení
Jazykové schopnosti
Údaje o Vzdělání
Životopis

Tato služba nabízí efektivní vyhledávání v naší databází nabízeného zaměstnání. Pokud se rozhodnete pro změnu stávajícího nebo vyhledání nového zaměstnání, klikněte na níže uvedený odkaz.

Vyhledávání zaměstnání

Zaujměte životopisem!

Životopis neboli CV (Curriculum Vitae) je to první, čím se u dané firmy prezentujete. Zaměstnavatel si podle něj udělá první představu o Vás a podle ní se rozhodne, zda Vás pozvat na pohovor, proto si na něm dejte záležet. Měl by zaujmout a zanechat co nejlepší dojem o Vás. Jaký by měl tedy životopis být a co by v něm nemělo chybět?

  • Stručný, strukturovaný a přehledný, bez gramatických chyb
  • ve formátu, který jde snadno otevřít v každém počítači (Word, ideálně PDF)
  • chronologicky seřazený - od současnosti do minulosti
  • měl by obsahovat tyto informace:
    • osobní údaje: nezbytný je kontakt na Vás - telefon, email, rozhodně neuvádějte údaje jako rodné číslo, jména dětí, či manželky a ani rodinný stav není údaj, který by měl zaměstnavatele zajímat
    • pracovní praxe: vždy uveďte název firmy a pracovní pozici, se stručným popisem, co jste dělali za práci, za co jste měli zodpovědnost a v jak velkém týmu jste pracovali
    • vzdělání: pište název školy a také studijní obor, případně z jakých předmětů jste maturovali (popř. skládali státní zkoušku na VŠ)
    • další vzdělání, kurzy, znalosti: zde můžete uvést Vaše jazykové znalosti, různé další znalosti, kurzy, certifikáty, školení, řidičský průkaz a podobně
  • fotografii přiložte pouze profesionální (popř. dokladovou), rozhodně ne fotku z dovolené nebo z rodinné oslavy, pokud takovou nemáte, raději pošlete životopis bez ní
  • v životopise uvádějte vždy pravdivé informace

Připravte se na pohovor!

Pracovní pohovor trvá zhruba půl hodiny až hodinu a většinou je u něj přítomný personalita, v některých firmách například i vedoucí pracovník. Záleží na pozici, o kterou se ucházíte a také na zvyklostech dané firmy. Personalista se snaží zjistit o kandidátovi co nejvíce informací, aby mohl vyhodnotit, zda je vhodný na danou pozici, o kterou se uchází.

Před pohovorem:

Nepodceňujte přípravu na pohovor. Vždy si předem zjistěte následující informace:
  • kam a za kým jdete - zjistěte si dopředu vhodné spoje, popř. cestu, vytiskněte si mapku a napište jméno personalisty, popř. osoby, za kterou na pohovor jdete
  • informace o firmě - podívejte se na stránky dané firmy, čím se zabývá, jakou má historii
  • o jakou pozici se ucházíte - pročtěte si znovu detailně inzerát na pozici, o kterou se ucházíte
  • co si máte vzít s sebou na pohovor, některé firmy vyžadují např. doklad o nejvyšším vzdělání, různé certifikáty, apod.
  • jak dlouho bude pohovor trvat - zpravidla pohovor trvá maximálně hodinu, ale například tzv. assessement centra (hromadná výběrová řízení) mohou trvat i celý den,
  • připravte si otázky - jednak proto, abyste dali najevo opravdový zájem o danou práci, ale také, abyste sami věděli o pozici to, co potřebujete.

Samotný pohovor:

  • zde je nejdůležitější včasný příchod, ideálně 5-10 minut před začátkem pohovoru,
  • při seznamování podávejte ruku (pozor na „leklou rybu“ nebo naopak na příliš pevný stisk), představte se zřetelně a jasně,
  • nepodceňujte oblečení, první dojem je důležitý a druhou šanci už nedostanete, oblečení přizpůsobte dané pozici, o kterou se ucházíte, ale také firmě, do které jdete:
    Muži - na manažerské pozice a do formálního prostředí (např. banka) doporučujeme dobře padnoucí oblek, do neformálního prostředí (např. výrobní firma, personální agentura) můžete zvolit i jednobarevné kalhoty (džíny) a košili. Základem jsou vždy čisté boty.
    Ženy - do formálního prostředí doporučujeme kostýmek, do neformálního mohou zvolit jak kalhoty, tak sukni, ovšem v případě sukně jsou vždy samozřejmostí punčochy. Make-up je vhodné volit spíše střídmý.
  • před samotným pohovorem si nezapomeňte vypnout mobilní telefon, případně vyhodit žvýkačku, usmívejte se a nechte personalistu, ať pohovor vede.

Nejčastější otázky na pohovoru:

  • Můžete nám říct něco o sobě?
  • Proč chcete na této pozici pracovat?
  • Jaké jsou Vaše silné a slabé stránky?
  • Proč bychom měli vzít právě Vás?
  • Proč jste skončil v posledním zaměstnání/proč hledáte jinou práci?
  • Jaká je Vaše představa o platu?
  • Kdy můžete nastoupit?

Vyčkávejte, ale nebuďte pasivní!

Na závěr pohovoru Vám personalista sdělí, do kdy se Vám ozvou s výsledky výběrového řízení. Některé firmy Vám řeknou rozhodnutí ihned na místě, jiné potřebují trochu více času, zejména pokud se jedná o pozici, na kterou se hlásí hodně uchazečů. Co můžete udělat?

  • Vyčkávejte, nevolejte hned druhý den, jak jste dopadli a kdy můžete nastoupit
  • pokud se do daného termínu nikdo neozve, připomeňte se (telefonem, emailem)
  • v případě, že Vás nevyberou jako vhodného kandidáta, můžete se dotazovat na důvod, proč právě Vás nevybrali a následně se z této zpětné vazby poučit pro Vaše příští výběrové řízení

Samozřejmě neexistuje zaručený a univerzální návod, jak získat vysněnou práci. Nicméně věříme, že díky našim Kariérním tipům jsme Vám alespoň trochu pomohli dostat se k nové nebo lepší práci o něco blíže.